Operation Clambake

lördag 22 november 2008

Som vanligt

Temat för de flesta av mina senaste utekvällar har varit frustration. På många plan. Jag påminns förresten ständigt om att jag hatar house. Eller vad jag nu tror är house. Och så hatar jag all form av creddig musik. GE MIG MADONNA NÄR JAG DANSAR!
Vi kom inte in på Debaser så vi fick gå till Retro där allting alltid suger men i alla fall är gratis. Förutom vattnet, vilket alltid irriterar mig något otroligt eftersom det innebär att man måste hälla i sig flera liter på en gång när man kommer hem om man inte ska bli uttorkad. Kvällen var ändå mysig eftersom sällskapet var bra.

För några dagar sen gjorde jag förresten en svingod gryta. Det är väl typ till 3-4 pers.

  • 1 stor palsternacka
  • 3 små morötter
  • 1 stor potatis
  • 1 lök
  • 1-2 tsk riven ingefära
  • 3 tsk red curry paste
  • 2 dl gröna linser
  • 1 burk kokosmjölk
  • 1 burk krossade tomater
  • massa kryddor som jag inte hade så bra koll på men slängde i lite randomly för att ge smak: garam masala, spiskummin, tikka masala, koriander.

Hacka allt, stek löken en stund, sen i med rotfrukterna. Krydda och stek lite till. Häll sedan i kokosmjölken, tomaterna och linserna. Koka upp och låt sen koka på svag värme i 20 min. Jag åt det med quinoa och skivad, currykryddad banan.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha WORD, det-man-tror-är-house SUGER! åh när jag har internet lite oftar och inte måste sitta i anna-kjlaras sovrum och skriva, då ska jag bli fedestammis på din blogg. mycket kärlek söstra mi.