Operation Clambake

lördag 8 november 2008

Sjukt enkel taco-lasagne för 2 pers

Det här receptet är tillägnat min syster eftersom hon bett mig att göra henne en kokbok med enkla och billiga recept, vilket jag ännu inte gjort trots att jag lovat. Hoppas att hon gillar det här iaf!

Ingredienser:
  • 3-4 lasagneplattor
  • 1 pkt passerade tomater
  • ½ påse sojafärs (eller motsvarande torr sojafärs)
  • 1 morot
  • 2 matskedar tomatpuré
  • 1 burk majs
  • 1 mellanstor lök
  • 1 klyfta vitlök
  • så mycket spiskummin man vill ha
  • så mycket chilipeppar man vill ha
  • lite riven ost (om man inte kör det veganskt)

Stek den hackade löken med den pressade vitlöken en stund och släng sedan i kryddorna. Tina sojafärsen en stund i stekpannan (om man använder den torra varianten så ska den i efter att man hällt i de passerade tomaterna). Riv moroten och ha i tillsammans med de passerade tomaterna, majsen och tomatpurén. Låt koka ihop och krydda eventuellt lite mer om det behövs. Bygg sedan lasagne av såsen och plattorna och strö osten överst. Sen in i ugnen ca 20 min på typ 200 grader.

Inga kommentarer: