Operation Clambake

måndag 10 november 2008

Pumpa och handklappar

Gårdagens bakissysselsättning: Gröpte ur en pumpa, bakade en 2-timmars-pumpapaj och råkade såklart skära mig i fingret på burken till den kondenserade mjölken när jag var i färd med att slicka upp resterna.

Den blev god, fast lite för vattnig. Men jag vet inte om jag kommer att känna mig motiverad att gå igenom hela proceduren igen bara för att få en kanelsmakande kakbit när det är mycket enklare och snabbare att baka mjuk pepparkaka. Men nu har jag i alla fall lyckats göra en äkta amerikansk pumpapaj, mission completed.

Idag ska jag försöka komma lite längre med en låt jag påbörjade igår efter att ha blivit inspirerad i lördags av en indiepopares snack om sina älskade "naivistiska handklappar". Men mer indiepop än så kommer jag aldrig blanda in i min musik. Men handklapp är godkänt. Peaches har handklappar i sina låtar.

Inga kommentarer: