Operation Clambake

söndag 29 mars 2009

Läser böcker och lyssnar på country

Var trötterdeppig och småbakis idag så jag bestämde mig för att pigga upp mig själv med lite kultur och gick till biblioteket. Lånade Lysande utsikter, Fyrväktaren, En serietecknares dagbok, och så Drottningens juvelsmycke eftersom någon en gång sagt att jag påminde om en karaktär i den. Det måste såklart undersökas närmre. Hemma började jag dock såklart läsa på Kellermans lätta bloggbok, men det var nog rätt passande för dagen. Det är skönt att läsa om någon annan som också är singel och lite bitter. Gårdagens festande var ändå väldigt nice med många bra band och skön stämning i snygg industrilokal. Men avslutades ju lite snopet. Det blir nog lättare när jag flyttar till Paris där alla män är slampor.

Har inte pallat laga några nya roliga rätter men kan tipsa om en god drink jag drack på Gran Canaria.

Apelsinchokladsdrink

- lite Bailey's
- lite Cointreau
- varm choklad (kan bytas ut mot sötsliskig cappuccino)
- grädde

2 kommentarer:

Karin sa...

Coolt!
Vem var det som tyckte det? Att du liknade en karaktar i en bok alltsa. Det var en cool komplimang.

Det blir gott nar vi ar i Parre!

micho sa...

det var johan, så det var iofs en ocool person, men visst, rolig komplimang. ja, känner mig sjukt taggad inför paris alltså.
saknar dig btw!